پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230417
گراني‌ها ناشي از سوءتدبير دولت است/فشار شديد معيشتي بردوش کارگران
تاریخ انتشار : 1399/08/07
نمایش : 1263
رئيس کميته دستمزد شوراي اسلامي کار با بيان اينکه جامعه کارگري ۶۳ درصد جمعيت کشور را در برمي گيرد، گفت: چرا از نظر مسئولان افزايش قيمت ها منطقي است اما ترميم دستمزد منطقي نيست؟

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فرامرز توفيقي در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعيت معاش کارگران، اظهار داشت: نرخ کالاهاي مختلف از جمله گوشت، برنج، شوينده، لبنيات و … هر روز در حال افزايش است؛ متوليان امر مي‌گويند اين افزايش قيمت‌ها منطقي است اما نمي‌گويند که چه کسي قرار است اين کالاها را بخرد. کارگر و بازنشسته‌اي که در ايده‌آل‌ترين شرايط ۳ ميليون تومان در ماه حقوق مي‌گيرد که به عبارتي روزي ۱۰۰ هزار تومان مي‌شود، چگونه مي‌تواند با اين قيمت‌ها تاب بياورد؟

رئيس کميته دستمزد شوراي اسلامي کار افزود: افزايش قيمت‌ها از ديد متوليان منطق دارد اما اين منطق از منظر ما فقط به دليل سوءتدبير و عدم مديريت است. چرا منطق متوليان يک بار به سمت ترميم دستمزد کارگران حرکت نمي‌کند؟ آيا افزايش و ترميم دستمزد کارگران بي منطقي است؟

وي ادامه داد: سبد معيشت کارگران را با نرخ ۴ ميليون و ۹۴۰ هزار تومان امضا کردند و حقوق فقط ۳ ميليون تومان است. از سويي ديگر در حال حاضر سبد معيشت به بالاي ۷ ميليون تومان رسيده است اما حقوق ترميم نمي‌شود. سال ۹۹ که سال انفجار گراني و تورم است، چرا بايد متوليان در برابر ترميم حقوق کارگران سکوت کنند.

توفيقي گفت: برخي از نمايندگان مجلس خبر از برگزاري جلسه با دولت براي ترميم دستمزد کارگران مي‌دادند و مي‌گفتند که براي سال ۱۴۰۰ فرمول تعيين دستمزد تغيير خواهد کرد، اما آيا کارگران تا سال ۱۴۰۰ دوام خواهند آورد؟

وي افزود: ماده ۷ قانون کار که ديگر احيا نمي‌شود و از آن طرف وزراي اقتصادي با دستمزدي که تصويب کردند تابوت ماده ۴۱ قانون کار را ساختند و ميخ‌هاي تابوت را هم با اين افزايش قيمت وحشتناک زدند.

رئيس کميته دستمزد شوراي اسلامي کار گفت: از ۵ ماه پيش بارها گفتيم که قرار است جهش‌هاي زيادي در سبد معيشت کارگران رخ دهد، اما هيچکس جلوي صعود قيمت‌ها را نگرفت. نمايندگان مجلس آيا نمي‌توانستند ترمز قيمت‌ها را بکشند؟

توفيقي ادامه داد: معيشت کارگران مهم‌ترين موضوع است زيرا ۶۳ درصد جمعيت کشور را در بر مي‌گيرد و اگر به وضعيت مزد و معاش اين قشر توجه نشود، يعني معيشت ۶۳ درصد جمعيت کشور در معرض تهديد است.

وي يادآور شد: چرا از نظر مسئولان کشور، افزايش ۳۰ تا ۵۰ درصدي قيمت کالاها منطقي است اما افزايش و ترميم دستمزد جامعه کارگري که از نظر معيشتي تحت فشار هستند، منطقي نيست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html